fredag 12 juni 2015

"Liket i biblioteket" av Agatha Christie

ISBN 9789175471556 | Stockholm Text, 2014 | e-bok

Klockan är sju på morgonen. Familjen Bantry hittar liket av en ung kvinna i biblioteket. Men vem är hon? Hur kom hon dit? Och vilken koppling har hon till en annan död flicka, vars kvarlevor hittas i ett övergivet stenbrott? Familjen Bantry kontaktar Miss Marple för att få hjälp med att lösa mysteriet.

"Tro det eller ej men det här var faktiskt min första Agatha Christie. Lite förvånad måste jag nog ändå säga att jag är, jag hade förväntat mig så mycket mer av deckardrottningen. Nu är kanske just den här boken inte en av hennes bästa (?), men jag kan inte direkt påstå att jag är sugen på att läsa en till. Välskriven, javisst, men alldeles för mycket folk som heter ungefär likadant vilket gör att det ibland är lite svårt att hänga med i svängarna. Rafflande grande finale och en högst oväntad mördare."

[BBB]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar