lördag 20 april 2013

Kobo Books

'Eddie the iPad' fyllde en månad för några dagar sedan och jag gillar honom skarpt. Har till och med börjat tycka att det är riktigt roligt att läsa böcker igen, vilket ju syns i antalet recensioner jag lagt ut sedan jag började blogga igen i början av månaden. Allt är dock inte Eddies förtjänst ...
 
Nyfiket har jag browsat igenom 'App Store' efter nyheter, tips, gratis e-böcker och annat smått och gott. Igår hittade jag Kobo Books. Som dom flesta bok-appar kostar ju det mesta pengar, men här finns relativt många gratis e-böcker i olika genrer. Det bästa är att böckerna inte bara är skrivna av okända personer med författar-drömmar, utan det finns en hel del texter av etablerade skribenter som även är kända i Sverige. T.ex. Carlos Ruiz Zafón, Colin Cotterill, Danielle Steel, Nora Roberts, Sophie Kinsella m.fl. Jag valde att testläsa "The Rose of Fire" av Carlos Ruiz Zafón (recensionen av boken kan du läsa här).
 
I appen kan du som i de flesta liknande appar t.ex. bokmärka, anteckna, kommentera och stryka under. Men appen håller även koll på vad du läser och rekommenderar liknande böcker till dig. Den för också statistik över när på dygnet och hur många sidor du läser. Massa onödig information egentligen, men det är ju det som gör det så nördigt kul.
 
Har du testat Kobo Books? Vad tycker du om appen? Kommentera gärna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar