Får jag lov att presentera Eddie ...

Jag och Eddie
läser "Rymdresan".
Sedan ungefär ett år tillbaka jobbar jag som skolbibliotekarie på en F-9 skola här i Göteborg och som på så många andra skolor nu för tiden satsas det på att eleverna ska ha en surfplatta som ett komplement till det övriga undervisningsmaterialet.
 
Den 18 mars fick jag min padda, nu högtidligen döpt till Eddie (eftersom jag brukar döpa saker efter den namnsdag det är dagen då föremålet inhandlades), och med den tänker jag försöka läsa mig igenom några av de e-böcker man kan låna med sitt lånekort via Elib. Hittills har jag läst:
 
 
Till eleverna har jag gjort en liten guide hur man laddar ner e-böcker och även sammanställt ett häfte med boktips, ett till mellanstadiet och ett till högstadiet. Hoppas nu bara att det blir populärt. Håll tummarna!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

"Tidslinjer över världshistorien - Från stenåldern till 2000-talet" av Jane Chisholm

"Vilda djurboken - favoritdjur i svensk natur" av Martin Emtenäs

"Pokalurigt" av Andrea de La Barre de Nanteuil & Lovisa Burfitt