Hamilton - grabbarnas eget förlag


Nu lanseras Hamilton, ett nytt förlag med en utgivning om 108 titlar per år, fördelat på nio nya böcker varje månad. Förlaget kommer att ge ut under-hållningslitteratur under följande genrer: brudar, bilar, supa och fotboll.

Hamilton böcker kommer att erbjudas i dagligvaruhandeln, utanför stripp-klubbar samt på viktigare derbymatcher. En bokklubb för Hamilton startas också och där erbjuds man att prenumerera på valfri genre med två böcker i månaden.

- - - - -

Visst låter det för bra för att vara sant? Och det är det också!

Kommentarer

  1. Vem är det som säger att det just är brudar, bilar, supa och fotboll killarna vill läsa om? En man som tycker om att läsa böcker tycker också oftast om att läsa böcker med något vett i. En man som tycker om att läsa om sådan ytliga ting kan lätt finna ett 40 tal tidningar i butiken för det ändamålet. Det känns bara som att Hamilton nu sätter en standard över vad killar bör läsa och därmed inte också inte läsa. Kanske blir det här väldigt lyckat och inte slöseri med pengar men jag känner också att det kan gå oerhört fel. Valet bör vara helt frivilligt och killar behöver inte vara så macho konstant. Men kanske mini feministen i mig som skriker nu. :P

    vad tycker du?

    SvaraRadera
  2. Haha läste artikeln nu. :P Jag tror jag måste äta lunch. Läster snabbare än vad jag själv hinner registrera. För visst är det ett skämt eller bör jag bara gå och lägga mig och sova bort resten av den här dagen. :P

    SvaraRadera
  3. Hahaha … Kul att du ”gick på” det … Jag läste om det i Svensk Bokhandel nr 9/12 från 4 maj och trodde först inte heller mina ögon. Men mot slutet av notisen stod det ”Som ni säkert förstår är det ett skämt […] en satir av Bonniers nystartade genreförlag för kvinnor - Fenix.”

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

"Alberte och Jakob" av Cora Sandel

"Fritt fall" av Allan Johansson

"Vilda djurboken - favoritdjur i svensk natur" av Martin Emtenäs