söndag 22 april 2012

The Killer Inside Me (2010)

Speltid: 109 minuter
Genre: Thriller
Regi: Michael Winterbottom
Manus: John Curran, Jim Thompson (novel)
Skådespelare: Casey Affleck, Kate Hudson, Jessica Alba, Simon Baker m.fl.
Mer info.: www.imdb.com

Lou Ford är sheriff i en småstad i Texas under 1950-talet. På ytan är han en gentleman och ett föredöme för invånarna, men under ytan döljer han en stor hemlighet - Lou är i själva verket en kvinnohatande, sadistisk seriemördare.

Officiell sajt: www.killerinsideme.com

"Sen jag såg Casey Affleck första gången i The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford har jag varit helt såld på honom, men efter att ha sett den här filmen så tvekar jag. Inte för att han gör en dålig rollprestation utan snarare tvärt om. Han är ruskigt bra. Så bra att det får mig att rysa, bli äcklad, känna avsky. Tur att det bara är inför hans rollfigur och inte inför honom själv jag känner så, för mer begåvad skådis än honom får man nog leta efter. Hans mesiga lite flickaktiga röst blir så kuslig här och den passar helt perfekt till att maskera hans rollfigurs hemska mörka inre. Filmen är dock lite ojämn och alla brutala misshandels- och sexscener gör att helhetsintrycket blir sådär. En helt okej rulle, men inte mer."

1 kommentar:

  1. Tycker också att Casy Affleck är ruggigt bra i denna rollen.

    SvaraRadera