söndag 19 juni 2011

En vecka av tystnad

Ibland blir det inte riktigt som man har tänkt sig. Den här veckan har varit sån. All planering har i princip spruckit och det bara några dagar eller i värsta fall timmar före då det skulle skett. Sånt gillar jag inte. Dessutom har det, när jag äntligen lyckats flytta om i kalendern, resulterat i att allt tagit mycket längre tid än vad jag först trodde.

Främst har det varit jobb, sen lite mera jobb och så ytterligare jobb. Jag vill verkligen inte klaga, men det är inte lätt att planera sin tid när man samtidigt är anställd som timvikarie inom biblioteken i stan. Dom har allt som oftast en framförhållning på ca en dag, i bästa fall.

Detta har resulterat i att min lästid denna vecka krympt till ett minimun och jag har bara lyckats ta mig igenom halva "Access all areas" av Anders Tengner, förövrigt en väldigt underhållande och läsvärd bok. Titt som tätt ger den mig dock ett abrupt uppvaknande. Läser gärna på kvällen och då ögonen går igen tappar jag boken rakt i nyllet. Med tanke på hur ofta det skett den senaste veckan är jag glad att jag inte fått missfärgningar i ansiktet ... :)

På tal om Tengner’s bok, här kommer några fina långhåriga pojkar från det ljuva 1980-talet. Från vänster: Zakk Wylde, en av världens bästa gitarrister som en gång spelade med Ozzy; Dave Mustaine, sångare i Megadeth; Jon Bon Jovi behöver väl knappast en presentation; och Jason Newsted, gudabenådad f.d. basist i Metallica.


Har man gott om pengar kan man se fem av metallens största giganter på Ullevi i Göteborg i början av juli. Då spelar nämligen Metallica, Megadeth, Anthrax, Slayer och Iron Maiden. Vill man ha ett budgetalternativ kommer SVT att spända nästan sex timmars livemusik söndagen den 3 juli (då dock utan Maiden) med start kl. 18. Be there metalheads!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar