8-års jubileum!

Den allra första versionen av den här bloggen såg dagens ljus den 10 juni 2003 och sedan starten har det blivit mängder av inlägg. Våren 2010 tröttnade jag på att uppdatera bloggen manuellt, jag kodade nämligen alla sidor i html och la sedan upp dom med hjälp av ett ftp-program, och det var då som bibliotekarien läser föddes. Och hur smidigt är det inte att Blogger sköter allt åt mig? Nåja, inläggen måste jag fortfarande skriva själv, men enkelheten i att posta ett inlägg jämfört med förut gör att jag har massor av mer tid till att läsa. Och det uppskattar jag verkligen. Det är också min förhoppning att alla ni som läser bloggen vill följa den ännu ett år så att vi kan fira 9-års jubileum tillsammans nästa år vid den här tiden ...

Den nya layouten är föresten inspirerad av seriealbumet "Katten och kimonon" av Nancy Peña som jag läste för ett tag sedan.

Kommentarer

  1. Grattis! Jag har ju läst din blogg lääänge, jag säkert redan från början när det var "hemsida".
    Alltid kul att läsa fast vi har ju inte riktigt samma smak men det är ju bara kul!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

"Tidslinjer över världshistorien - Från stenåldern till 2000-talet" av Jane Chisholm

"Vilda djurboken - favoritdjur i svensk natur" av Martin Emtenäs

"Pokalurigt" av Andrea de La Barre de Nanteuil & Lovisa Burfitt