fredag 6 maj 2011

"The Lincoln Lawyer" har biopremiär ikväll

Ikväll går "The Lincoln Lawyer" upp på svenska biografer. Filmen bygger på romanen "I lagens limo" av den amerikanske deckarförfattaren Michael Connelly. Detta är bara den andra av hans mycket populära böcker som filmats, den första var "Blodspår" från 2002 som Clint Eastwood både regisserade och spelade huvudrollen i.

Connelly har konsekvent tackat nej till att filma romanerna om Harry Bosch eftersom han menar att det blir för svårt att reducera romanerna till filmmanus. Dessutom finns det ingen skådespelare han kan tänka sig i rollen som Bosch. Väldigt synd, för de flesta av böckerna om Bosch är riktigt bra.

Skådisarna i "The Lincoln Lawyer" är i princip okända för mig, jag är ju ingen stor filmfantast som de flesta kanske redan vet, men filmen är förhoppningsvis värd att se ändå. Får jag någon med mig kanske även jag besöker en ”biograf nära dig” ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar