Den stora bokbytardagen

Idag är det den Stora Bokbytardagen då det är meningen att du ska träffa likasinnade på stan och göra dig av med de böcker du inte längre vill ha i din bokhylla. Eller travade på hög mot en vägg. Eller kanske under sängen. Eller på en annan redan överfull plats i ditt hem. Det är i alla fall så det ser ut för mig. Men nu har jag (nästan) slutat att köpa böcker, för snart får jag inte plats i lägenheten längre. Egentligen borde bokbytardagen passa mig ypperligt men problemet är att jag är alldeles för känslomässigt involverad i alla mina böcker och har jättesvårt att skiljas ifrån dom. Därför kommer jag inte att delta i dagens aktiviteter.

Mitt förslag istället är: Kom till biblioteket! Där kan du låna hur många böcker du vill och när du har läst klart lämnar du tillbaka dom igen. Och tack vare detta mycket fiffiga system behöver ditt hem inte se ut som ett antikvariat. Underbart, eller hur? Och det bästa av allt är att biblioteket är öppet nästan jämt ...

Kommentarer

  1. ...och gratis, inga inträdesavgifter och det kostar inget att låna.
    Jag kan bara hålla med, kom till biblioteket, denna fantastiska inrättning!

    SvaraRadera
  2. Samma har, vare sig jag alskar eller hatar dem sa vill jag helst inte skljas fran dem. Heller lanar jag pa bibblan, da vet jag fran borjan att de inte ar mina!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

"Alberte och Jakob" av Cora Sandel

"Fritt fall" av Allan Johansson

"Vilda djurboken - favoritdjur i svensk natur" av Martin Emtenäs