En dag på biblioteket, del 6

Ständigt denna kopiator ...

- Hej. Kan jag faxa här?
- Hej. Javisst, det går bra. Jag hjälper dig. Vad är det du vill faxa?
- En sida i mitt pass. Till ambassaden i ”Lyckans land”.
Hon håller fram passet och visar aktuell sida.
- Då måste du ta en kopia på sidan först, säger jag och pekar på kopiatorn.
Hon nickar och vänder sig bort, men utbrister sedan förvånat:
- Men det kostar ju pengar att kopiera!

Då svarade jag något av följande:
A) Du kan få låna nyckeln till kopiatorn och ta så många kopior du vill utan att betala.
B) Javisst! Du lägger 2 kr i lådan på väggen och trycker på den stora gröna knappen.
C) Självklart! Det är inte gratis att faxa heller!

Ibland blir det liksom bara för mycket av allt ...

Kommentarer

  1. Haha, de kanske tror att de kan dra lånekortet i kopiatorn... Folk är inte så smarta alla gånger... Hoppas du kan komma med ett dräpande men inte helt uppenbart svar! =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

"Alberte och Jakob" av Cora Sandel

"Fritt fall" av Allan Johansson

"Vilda djurboken - favoritdjur i svensk natur" av Martin Emtenäs