Read An E-book Week!


I år fyller e-boken 40 år och det firas över hela världen mellan den 6-12 mars. Har du inte redan testat att läsa något på detta befriande sätt så passa på nu. Läs mer om hur du gör på elibse.wordpress.com och ladda ner din bok från www.elib.se.

Jag tänkte samtidigt starta en liten läsutmaning för just e-böcker och den som känner sig manad får gärna vara med. Lämna i så fall en kommentar till inlägget med namn, ev. bloggadress och din läsnivå (du kan byta läsnivå under resans gång). Utmaningen pågår fram till och med den 31 december 2011.

Nivåer
Novis: upp till 2 e-böcker
Medelmåtta: upp till 5 e-böcker
Entusiast: upp till 8 e-böcker

Deltagare
1. Cecilia | bibliotekarien läser | entusiast
2. Violen | violensboksida | novis
3. Ella | BokBild | medelmåtta
4. Tina | TinaO | medelmåtta

Kommentarer

  1. Jag kan ju faktiskt vara med då jag just nu läser Norrlands svårmod via elektronisk resurs med hjälp av Adobe Digital Editions.


    Jag måste anmäla mig som Novis då jag knappast kommer att läsa mer än två böcker på detta sätt, men det har verkligen varit kul att prova att läsa som elektronisk resurs. Dessutom är det lätt att läsa tycker jag. Det besvärligaste är väl att sitta vid datorn då jag ändå sitter här så mycket ändå.

    Men jag kommer säkert att kunna läsa minst en bok till under året.

    Så jag är med!

    Jag har skrivit om det här:
    http://violensboksida.bloggplatsen.se/2011/03/18/4886346-lasutmaning-e-bok-hos-bibliotekarien-laser/

    Jag lägger också in den på mina läsutmaningar.

    SvaraRadera
  2. Jag kan vara med! Har en ny läsplatta som jag gillar så. Skirver upp mig som medelmåtta med förhoppningen att utöka till Entusiast!
    Läser nu De ickesynliga och sedan kommer jag att läsa Tjärven på den.

    SvaraRadera
  3. Nu en bloggpost om det
    http://bokbild.wordpress.com/2011/05/11/med-i-e-boksutmaning/

    SvaraRadera
  4. Hänger på jag med! Kul med utmaningar!!

    SvaraRadera
  5. Ja, klart jag är på! Bloggar om det under dagen.

    SvaraRadera
  6. Oj, dags att summera ju! Var faktiskt klar med min utmaning redan i september, men jag har faktiskt läst ännu mer. Förutom de fem jag trodde jag skulle mäkta med har jag tagit fyra titlar till under hösten! Tror att det här var lite vad jag behövde för att komma igång ordentligt med e-boksläsandet. Gott nytt år!!

    http://tinaottosson.wordpress.com/2011/09/12/e-boksutmaningen-check/

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

"Alberte och Jakob" av Cora Sandel

"Vilda djurboken - favoritdjur i svensk natur" av Martin Emtenäs

"Fritt fall" av Allan Johansson