Bokrea 2011

På onsdag om två veckor, den 23 februari, startar årets bokrea. Det är flera år sedan jag sist köpte något, dels för att jag läser de flesta böcker jag vill läsa direkt när dom kommer ut och då genom jobbet, men också eftersom böckerna på bokrean inte längre är billiga. Jag minns, och nu låter det som om jag är hundra år, att man för inte så hemskt länge sedan kunde köpa inbundna nästan nyutgivna böcker för 20 kr styck. Nu kostar dom minst 69 kr. Det är ingen rea!


Idag har jag i alla fall förhandsbeställt dessa 14 engelska romaner på bokus.se (den enda internetbokhandel jag nyttjar):

"Lightning Field" av Dana Spotta (19 kr)
"Becoming Strangers" av Louise Dean (20 kr)
"The Camel bookmobile" av Masha Hamilton (20 kr)
"Stillriver" av Andrew Rosenheim (20 kr)
"A House By The River" av Sid Smith (20 kr)
"The Consequences Of Love" av Sulaiman Addonia (27 kr)
"Tide running" av Oonya Kempadoo (27 kr)
"The Alchemist's Daughter" av Katharine McMahon (27 kr)
"The Rossetti Letter" av Christi Phillips (27 kr)
"The illuminator" av Brenda Rickman Vantrease (27 kr)
"The Lady in blue" av Javier Sierra (27 kr)
"Islands" av Dan Sleigh (27 kr)
"The Age of Shiva" av Manil Suri (27 kr)
"Ishq and Mushq" av Priya Basil (34 kr)

Totalt kostar böckerna 349 kr vilket ger ett genomsnittspris på ca 25 kr styck. Kanske inte direkt superbilligt eftersom de är pocket allihop. Jag har inte hört talas om någon av dessa författare tidigare, förutom Javier Sierra som jag läste för några år sedan. Inte heller vet jag direkt mycket om de olika romanerna, jag har faktiskt mest gått på omslaget. Ovanligt va?!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

"Tidslinjer över världshistorien - Från stenåldern till 2000-talet" av Jane Chisholm

"Vilda djurboken - favoritdjur i svensk natur" av Martin Emtenäs

"Pokalurigt" av Andrea de La Barre de Nanteuil & Lovisa Burfitt