Mitt liv i boktitlar

Jag har stött på den här listan hos många bokbloggare, men jag tror att det var Bokbabbel som ursprungligen startade den. Uppgiften är att besvara frågorna genom att använda titlar från böckerna i min bokhylla. Inte alltid helt lätt eftersom mina böcker står i fem olika hyllor och i dubbla eller till och med trippla rader ... :)

Är du man eller kvinna?
"Flicka med pärlörhänge" (Tracy Chevalier)

Beskriv dig själv:
"Djävulens novis" (Ellis Peters)

Hur mår du?
"Det går an" (Carl Jonas Love Almqvist)

Beskriv stället du bor på:
"Här" (Kristin Omarsdottir)

Vart skulle du vilja resa?
"Istanbul" (Orhan Pamuk)

Beskriv din bästa vän:
"Höga klackar" (Anna Maxted)

Vilken är din favoritfärg?
"Guld" (Wilbur Smith)

Hurdant väder är det just nu?
"Snö ska falla över snö som fallit" (Levi Henriksen)

Vilken är din favoritårstid?
"Last summer in Arcadia" (Deirdre Purcell)

Om ditt liv vore ett tv-program, vad skulle det heta?
"Stor i käften" (Joyce Carol Oates)

Vad betyder livet för dig?
"Timeline" (Michael Crichton)

Beskriv ditt parförhållande:
"The widow of the south" (Robert Hicks)

Vad är du rädd för?
"Svindlande höjder" (Emily Brontë)

Dagens aforism:
"Längtans blåa blomma" (Alice Lyttkens)

Vilket råd skulle du vilja ge?
"Äta kinesiskt utan kläder" (Mei Ng)

Hur skulle du vilja dö?
"Mañana, mañana" (Peter Kerr)

Ditt motto:
"Allt går sönder" (Chinua Achebe)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

"Tidslinjer över världshistorien - Från stenåldern till 2000-talet" av Jane Chisholm

"Vilda djurboken - favoritdjur i svensk natur" av Martin Emtenäs

"Pokalurigt" av Andrea de La Barre de Nanteuil & Lovisa Burfitt