"The Valley at the End of the World" av Arvid Nelson & Juan Ferreyra

ISBN 978-1-59582-192-8 | Dark Horse Books, 2008 | 200 sidor
(Rex Mundi, 5)

Paris, 1933. Europe is still in the grip of feudalism, the catholic Church has all the power of a secret police force, and sorcerers stalk the streets at night. Welcome to the world of Rex Mundi!

As Lorraine's bloody crusade rages on, Julien spirals into an abyss of drunken despair. Genevieve has betrayed him, and he has lost hope of ever finding the Holy Grail. But Inquisitor Moricant hasn't given up, and he's hot on Julien's trail!

Mythical monsters, ancient tombs, epic battles, and the deepest secrets of the Holy Grail await readers in the penultimate volume of the Rex Mundi epic.

Läs mer på http://www.rexmundi.net/

"Trots att jag nu läst drygt två album tecknade av Juan Ferreyra har jag fortfarande inte riktigt förlikat mig med hans stil. Illustrationerna är på något sätt alldeles för naiva för den här typen av berättelse. Jag vill ha kantiga macho män och inte smågulliga runda keruber. Det passar sig verkligen inte. Om handlingen finns egentligen inget nytt att berätta. Det är en gastkramande historia med massor av oförklarliga händelser, men också en hel del som man faktiskt kan relatera till ur den verkliga historien. Jag tror nog att jag ska dra ut på njutningen ett litet tag, och inte läsa sista delen med en gång."

[BBB]

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

"Fritt fall" av Allan Johansson

"Vilda djurboken - favoritdjur i svensk natur" av Martin Emtenäs

"Alberte och Jakob" av Cora Sandel