Några bilder från Bokmässan 2010

Jag besökte bokmässan under gårdagen, men tyvärr handlade det mest för min del om en enveten huvudvärk och illamående. Så jag blev inte långvarig på mässan utan gick hem redan efter 3 timmar vilket nog får anses som ett rekord. Men att gå där och trängas i alla gångarna och montrarna med miljoner människor och i den ljudnivån var ett rent helvete.

Min kasse var därför väldigt lätt då jag kom hem. Den innehöll bara en glittrig adventskalender (traditionsköp), ett gratisnummer av Göteborgs-Posten, fyra stycken "Mina egna anteckningar om Böcker" (reafynd), en kramgo röd tygkatt gjord av handikappade i Indien (såld av Fair Trade) och senaste delen i bilderbokssuccén om Herr Kattzon.

Dessutom fick jag två böcker signerade (se nedan bland bilderna), men missade dessvärre Alexander McCall Smith. Skulle gärna velat ha hans autograf i den sprillans nya "Mma Ramotswes kokbok" där han skrivit förordet. Men så blev det ju tyvärr inte ...

Bilderna är av en bedrövlig kvalité men jag får skylla på min mobil. För fotografen är det ju inget fel på!

Karin Brunk-Holmqvist signerar "Rosa elefanter" och "Stenhimlen".
En väldigt suddig Henning Mankell talar om Ship to Gaza.
De franska systrarna Liliane Korb och Laurence Lefèvre, som skriver under pseudonymen Claude Izner, signerar mitt recensionsexemplar av "Mordet i Eiffeltornet".
Alexandra Pascalidou signerar "Min stora feta grekiska kokbok"
Stefan Sundström spelar en liten tradelutt.
Martin Palmqvist och Johanna Limme signerar mitt recensionsexemplar av den historiska deckaren "Böljelek".
Alfons Åberg's mamma Gunilla Bergström, tyvärr väldigt suddig hon också.
Jan Mårtenson signerar "Mord i Havanna".
Hans Rosenfeldt och Michael Hjorth talade om sin deckardebut "Det fördolda".
Bokmässan sett sådär "... lite grann från ovan".

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

"Tidslinjer över världshistorien - Från stenåldern till 2000-talet" av Jane Chisholm

"Vilda djurboken - favoritdjur i svensk natur" av Martin Emtenäs

"Pokalurigt" av Andrea de La Barre de Nanteuil & Lovisa Burfitt