Bokmässeenkät

För att ladda upp inför årets Bokmässa har Loka Kanarp gjort en liten enkät och eftersom jag tycker att sånt här är ganska kul (och jag sitter och väntar på att klockan ska gå) så fyllde jag i den jag med ...

Namn: Cecilia
Hemort: Göteborg
Jag har varit på bokmässan (ggr): Om jag inte är helt senil så tror jag faktiskt att jag varit där de senaste 12 eller 13 åren i rad. Det är ju liksom svårt att missa när man kan åka vagnen direkt hemifrån ...
På årets bokmässa ska jag: Ha kul och det är ju inte så svårt egentligen. Sen hoppas jag också få lite afrikanska boktips och några böcker signerade ...
Mitt bästa bokmässeminne: Oj, svårt ... Det brukar bli så himla många intryck att man liksom sållar bort de flesta när man kommer hem. Och så säger man med en suck: “Jag ska aldrig gå på bokmässan igen!”
Några böcker som jag ser fram emot: Andra delen av Hammerfall ska komma ut lagom till mässan och då kommer den snart till ett bibliotek nära mig ...
Jag hoppas få se: En massa kändisar ...
Jag hoppas slippa: Köer till signeringar, toaletter, bankomater, caféer ... you name it ... Fribiljetterna minskar ju i alla fall risken att hamna i en kö direkt när man kommer dit ...
Mitt bästa bokmässefynd: Det finns tyvärr inga riktiga fynd på bokmässan. Det mesta, om inte allt, är mycket dyrare än annars. Men förra året lyckades jag få tag på ett signerat ex av Peter LeMarc’s biografisångbok plus ett antal heltokiga fotografier ...

Säg gärna "Hej!" om vi möts i någon monter ...

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

"Alberte och Jakob" av Cora Sandel

"Fritt fall" av Allan Johansson

"Vilda djurboken - favoritdjur i svensk natur" av Martin Emtenäs