torsdag 16 september 2010

Beautiful blogger

Jag har fått en jättefin utmärkelse av min äldsta bokbloggsvän Violen. Tack snälla, det värmer verkligen. Hennes motivering lyder:

"Bibliotekarien läser alias Sajberblomma alias Zecilia får nästa award. Hennes blogg har jag följt genom åren, så långt tillbaka som när det hette Hemsida! Vi har inte riktigt samma smak men jag läser hennes blogg med stor behållning."

När man får en Beautiful Blogger award ska man:

- kopiera in awardbilden i din blogg för att visa att du har fått den
- tacka och länka till den som nominerade dig
- nominera sju andra bloggare och länka till dem
- berätta sju intressanta saker om dig själv

Dom nominerade är:
1. Marika, en av läsecirkelns ursprungliga fem medlemmar, är manga-fantast och älskar norsk kiosklitteratur.
2. Elin och jag har jobbat ihop på G. bibliotek. Bloggen uppdateras inte så ofta, men jag läser den alltid.
3. Heidis blogg läser jag regelbundet sedan några månader tillbaka och där hittar jag alltid något intressant.
4. Rapport från en luttrad bibliotekarie är en annan blogg jag följer sedan en tid tillbaka. Vet dock inte namnet på personen bakom bloggen, men det gör det hela lite mer spännande ...
5. Lenas blogg har jag läst i många år nu, kanske inte samma smak alla gånger men alltid intressanta tips för en bibliotekarie.
6. Chen bloggar om kinesisk litteratur, ett land som jag förälskat mig i på många sätt ...
7. Violen, vars rätta namn jag känner till men inte kommer att avslöja, är en bokbloggsveteran som skriver fritt och ärligt om lästa böcker. Rekommenderas!

Mer eller mindre intressanta saker om mig:
• Jag hade en "lätt släng av dyslexi" när jag var liten och lärde mig läsa med texten uppochner.
• Den första bok jag kommer ihåg att jag läste var hästboken ”När jag red Baloo”. Det tog 2 år.
• Drömmer om att skriva en riktigt härlig gammaldags släktkrönika.
• Läste teknisk linje på gymnasiet i Trollhättan och gick då i deckarförfattarinnan Ann Rosmans parallellklass.
• Att jag fortfarande håller på och skriver på min magisteruppsats i arkeologi är det nog många som redan vet, men kanske inte så många vet att jag också är utbildad kemiingenjör.
• När jag inte hittade en bokcirkel här i stan startade jag en egen. Vi firar 5 år i mars 2011.
• Är en hängiven släktforskare som lyckats luska ut att jag bl.a. är släkt (på långt håll) med en av landets första deckarförfattare, Samuel August Duse, trubaduren och visdiktaren Evert Taube och skalden ”Lasse Lucidor”.

4 kommentarer:

  1. Oj, tusen tack! Nu måste jag klura på vad jag ska skriva. :)

    SvaraRadera
  2. Tack för utmärkelsen, upptäckte det inte på en gång eftersom din kommentar av någon outgrundlig anledning hade hamnat i spam-kön :-(

    SvaraRadera