"Shabby chic interiors - my rooms, treasures, and trinkets" av Rachel Ashwell

ISBN 978-1-906525-74-3 | Cico Books, 2009 | 190 sidor

Rachel Ashwell is the creator of Shabby Chic, a peaceful, practical way of living that embraces a respect for the things in our lives we hold dear and keeps them at the heart of our homes. Romantic florals recline against pure white linen, ruffles of muslin skirting a bed base add a touch of luxury against limed floorboards, a simple nest of fluffy towels gives a feeling of deep comfort – this is Rachel Ashwells signature style that for the past 20 years has been a major influence in our modern lives. With rooms combining flea-market finds and objects of pure functionality – an elegant French mirror reflecting a painting, a bejewelled metallic candle holder sitting by a cluster of willow-patterned china, a single faded velvet pillow basking under the twinkle of a vintage chandelier – this book celebrates all that is wonderfully shabby chic.

"En sån där stor härlig bok med massor av vackra bilder som man gärna låter ligga framme på bordet i t.ex. vardagsrummet, alltså en s.k. coffee table book. Den här typen av böcker har på senare år blivit ett standardinslag i alla heminredningsmagasin och visst ser det tjusigt ut, men hur praktiskt är det egentligen? Precis som när jag läser dessa ovan nämnda magasin blir jag först alldeles hänförd av bokens alla stämningsfulla softa bilder, men efter ett tag blir jag blasé. Dessutom stör jag mig på att allt är så otroligt perfekt. Vem i hela världen kan ha ett heltidsarbete, tre (söta) barn, en hund och ett kliniskt rent hem? Inte jag i alla fall! Jag vet ju så väl att jag inte borde läsa den här typen av litteratur eftersom jag blir så irriterad, men ibland kan jag bara inte låta bli."

[BBB]

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

"Tidslinjer över världshistorien - Från stenåldern till 2000-talet" av Jane Chisholm

"Vilda djurboken - favoritdjur i svensk natur" av Martin Emtenäs

"Pokalurigt" av Andrea de La Barre de Nanteuil & Lovisa Burfitt