"The guardian of the temple" av Arvid Nelson, Eric J & Jeremy Cox

ISBN 978-1-59307-652-8 | Dark Horse Books, 2006 | 176 sidor
(Rex Mundi, 1)

A quest for the Holy Grail unlike any you've ever seen begins here - in a world where the American Civil War ended in a stalemate, the Catholic Church controls Europe, and sorcery determines political power! When a medieval scroll disappears from a Paris church, Doctor Julien Saunière investigates, uncovering a series of horrific ritual murders and an ancient secret society. Julien cannot let these shadowy figures retreat into the darkness, lest they take up their killing once again. His investigation turns into a one-man quest into the bizarre secrets of Catholicism.

Läs mer på www.rexmundi.net

"Tack vare Marika har jag börjat läsa mer och mer seriealbum, eller grafiska romaner om man så vill. Dessvärre är jag alldeles för lat för att ta mig in till Stadsbiblioteket och botanisera i deras hyllor, så jag beställer böcker ur deras katalog istället. Lite som att köpa grisen i säcken, men ibland kan man ha tur.

Det tycker jag att jag hade då jag la händerna på just den här volymen. Berättelsen är spännande från första rutan och håller i sig albumet igenom. Illustrationerna är något mörka, men saknar för den sakens skull varken detaljer eller djup. Jag är imponerad och vill läsa mer!

En bonus i albumet är den ‘pilot’ om “Brother Matthew” som gjordes innan Rex Mundi gavs ut, för att liksom sondera terrängen."


[BBB]

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

"Tidslinjer över världshistorien - Från stenåldern till 2000-talet" av Jane Chisholm

"Vilda djurboken - favoritdjur i svensk natur" av Martin Emtenäs

"Pokalurigt" av Andrea de La Barre de Nanteuil & Lovisa Burfitt