Den historiska romanens ABC

Efter en lång rad utmaningar med olika teman tänkte jag nu starta en alldeles egen och så vitt jag känner till är det ingen tidigare som tagit upp historiska romaner. Och jag är knappast ensam om att gilla denna typ av litteratur.

Vare sig man gillar böcker om ett speciellt land eller en speciell tidsepok så är den historiska romanen den ultimata litteraturen att drömma sig tillbaka med och man behöver för den sakens skull inte vara särskilt intresserad av historia. Och att resa i tiden är dessutom gratis!

Därför hoppas jag nu att fler än jag är intresserade av att delta i den bloggutmaning om historiska romaner som kommer att dra igång den 11 juli. En ny utmaning kommer sedan att postas varje vecka.

Vi ses på söndag!

Kommentarer

  1. Tyvärr är inte den här typen av utmaningar my cup of tea. Men eftersom din blogg definitivt är det så kommer jag att titta in här ändå.....:-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

"Fritt fall" av Allan Johansson

"Vilda djurboken - favoritdjur i svensk natur" av Martin Emtenäs

"Alberte och Jakob" av Cora Sandel