Semesterlektyr


På onsdag den 16 juni reser jag till Tropea för en veckas semester och som vanligt har jag problem med läsningen. Jag har en tendens att packa ner för många böcker och det slutar oftast med att jag kommer hem igen med de flesta olästa. Det är ju inte meningen att jag bara ska läsa under semestern, det är ju också tänkt att vi ska se oss omkring, bl.a. besöka Sicilien och vulkanön Stromboli. Så slutligen har jag och min resväska enats om följande böcker:

Nu hoppas jag bara på fint väder … :)

Uppdatering 24 juni: Hann bara läsa två (Själakistan och Falska bevis) av de tre böcker som packades ned i resväskan, eftersom den fjärde boken (Brottsjöar) dessbättre inte kom med. Jag började läsa på den då jag kom hem, men den verkar inte vara något för mig. Resensioner kommer under midsommarhelgen!

Kommentarer

  1. Hej! Hoppas att du får en trevlig resa. Mina kollegor, som har varit nere för att kolla in resmålet, säger att det är heeeelt fantastiskt där. Trevlig resa! /Alexandra Bylund från Solresor

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

"Alberte och Jakob" av Cora Sandel

"Fritt fall" av Allan Johansson

"Vilda djurboken - favoritdjur i svensk natur" av Martin Emtenäs