Höstens utgivning, del 1

Satt på jobbet igår och gick igenom Svensk Bokhandels 588 sidor tjocka katalog med höstens böcker. Hade lite ont om tid så jag skummade bara igenom den, men hittade några böcker som jag ska hålla lite koll på ...



"Den som törstar" av Kristina Appelqvist
"Flickan som dök ner till jordens mitt" av Sabina Berman (*)
"Sjöjungfruns andra fot" av Mia Couto
"Det fördolda" av Michael Hjorth & Hans Rosenfeldt (*)
"Det broderade hjärtat" av Carole Martinez (*)



"Under lejonets blick" av Maaza Mengiste
"Den godhjärtade Jesus och Kristus bedragaren" av Philip Pullman (*)
"Vecka 36" av Sofie Sarenbrant (*)
"Niceville" av Kathryn Stockett (*)
"Änglarnas tecken" av Danielle Trussoni (*)

Om man är intresserad av vilka böcker som ges ut varje år kan jag rekommendera följande sajter, vårensböcker.se och höstensböcker.se. Höstböckerna presenteras på sajten den 1 juli. Man kan med fördel även läsa förlagens respektive kataloger (länkar till några finns längst ned på denna sida).

Kommentarer

  1. "Under lejonets blick" måste jag ha till projektet. ;-) Tack för att du tipsade.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

"Fritt fall" av Allan Johansson

"Vilda djurboken - favoritdjur i svensk natur" av Martin Emtenäs

"Alberte och Jakob" av Cora Sandel