"Ett jätteproblem" av Holly Black & Tony DiTerlizzi

ISBN 978-91-29-67013-4 | Rabén & Sjögren, 2009 | 162 sidor
(Bortom Spiderwick, 2)

Jag fattade med en gång att min töntiga styvsyster Laurie skulle ställa till en massa skit med den där underliga fälthandboken om olika vidunder. Men nu är det inte bara oss det handlar om längre - hela Florida riskerar att brinna ner! Okej, det kanske inte bara är Lauries fel. Kanske skulle alla de korkade, eldsprutande jättarna ha vaknat även utan hennes inblandning. Men om jag bara hade sluppit henne och den där fälthandboken skulle jag ha suttit hemma och spelat dataspel i lugn och ro och allt det här hade varit någon annans jätteproblem.

Läs mer på spiderwick.com

"Den här serien känns tyvärr bara mer och mer som ett sätt för författarna att känna ännu mera pengar på redan etablerade barnboksfavoriter. Tur att det bara blir en bok till för fler hade jag nog haft svårt att finna motivation att läsa. Till bokens försvar får jag väl ändå säga att den är välskriven och riktigt spännande."

[BBB]

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

"Alberte och Jakob" av Cora Sandel

"Fritt fall" av Allan Johansson

"Vilda djurboken - favoritdjur i svensk natur" av Martin Emtenäs