torsdag 26 februari 2009

"Pandoras ask" av Nick Saunders

ISBN 978-91-85981-01-4 | Inscriptus, 2008 | 48 sidor
(Antika grekiska myter)

I det antika Grekland har gudarnas konung en grym plan: han vill utrota mänskligheten. Därför skapar han en kvinna som skall se till att hans plan blir verklighet. När hon kommer till jorden blir hon också den som omedvetet ser till att mänskligheten plågas av död, sjukdom och oro. Finns det något hopp för mänskligheten? Kommer den att överleva?

"Jag kan inte bestämma mig om detta är mest fack- eller skönlitteratur, inte heller kan jag bestämma mig för om jag tycker att den är bra eller inte. Den är alltför tillrättalagd och moraliserande, men också berättad på ett lättsamt sätt dock utan att någon nervkittlande spänning infinner sig. Kanske beror det på att jag helt enkelt är fel målgrupp."

[BB]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar