"Mangabibeln" av Siku & Akin

ISBN 978-91-7195-959-1 | Libris, 2008 | 218 sidor

Jorden blir till. De första människorna hittar varandra, men går vilse. En mystisk främling dyker upp och berättar att en ny värld håller på att växa fram. Och så kommer det sista slaget där ondskan och godheten gör upp en gång för alla. Detta är världens mest lästa bok - på ett helt nytt sätt! Innehåller hela Bibeln! Gamla och Nya testamentet plus bonusmaterial! Mangabibeln är ett samarbete mellan två av Storbritanniens stora mästare, Siku och Akin. På 218 dramatikspäckade sidor blåser de liv i Bibelns gestalter och ger dem minst lika mycket personlighet som de japanska mangahjältarna.

Läs mer på www.themangabible.com

"Jag var lite skeptisk i början och undrade varför man var tvungen att göra om en av våra mest heliga (i dubbel bemärkelse) böcker till ett modernt seriealbum, och då till råga på allt elände i mangastil (måste erkänna att jag ännu inte riktigt förlikat mig med densamma). Men efter att ha läst igenom boken är jag positivt överraskad, om än inte överförtjust. Visst finns det fördelar, t.ex. att det gammaldags och ibland svårförståeliga språket är borta, men jag har ändå svårt för hela den här mangagrejen. För egen del tror jag inte att fler barn kommer att bli nyfikna på kristendomen eller bibeln bara för att det kommit en mangaversion. No way!"

[BBB]

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

"Alberte och Jakob" av Cora Sandel

"Vilda djurboken - favoritdjur i svensk natur" av Martin Emtenäs

"Fritt fall" av Allan Johansson