"De små omständigheternas hus" av Alexander McCall Smith

ISBN 978-91-7130-802-3 | Damm, 2007 | 124 sidor
(Professor Dr Moritz-Maria von Igelfeld, 3)

De små omständigheternas hus är beläget i Colombia där Igelfeld ska installeras som hedersmedlem i deras akademi. Att han hamnar mitt i en statskupp bekymrar inte Igelfeld särskilt mycket och han kan konstatera att det absolut inte är någon mening med att läsa Hemingway för att höra om andras tråkiga äventyr.

Läs mer på www.alexandermccallsmith.com

"Nu har jag kämpat mig igenom del 1 och 3 i serien om professor doktor von Igelfeld och det var inget vidare. Jag får nog vara ganska desperat och ha väldigt lite att göra om jag ska läsa den del jag missat."

[BB]

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

"Alberte och Jakob" av Cora Sandel

"Vilda djurboken - favoritdjur i svensk natur" av Martin Emtenäs

"Fritt fall" av Allan Johansson