tisdag 25 december 2007

"80 romaner för dig som har bråttom" av Henrik Lange

ISBN 978-91-89632-79-0 | Kartago, 2007 | 165 sidor

Henrik Lange lyckas på ett enastående sätt komprimera åttio av de största verken ur litteraturhistorien – varje bok på bara en enda sida medelst fyra serierutor. Här får vi sammanfattningar på klassiker som Da Vincikoden, Godnatt Alfons Åberg, Mörkrets hjärta, Lolita, Flugornas herre, Bibeln, Fru Björks öden och äventyr, Skriet från vildmarken, Bröderna Lejonhjärta, Röda rummet, Lasermannen, Odysséen och Sagan om ringen, för att nu nämna några.

Läs mer på algonet.se/~langex

"Jag tittade igenom den här som hastigast på Bokmässan och tyckte att den verkade intressant, tyvärr tog snålheten överhand så jag köpte aldrig nått ex. Och det är jag glad för nu för det här var inte alls min melodi. Kanske beror det på att jag bara läst högst 10 av böckerna som finns illustrerade i denna volym. Men å andra sidan är det ju meningen att man ska slippa läsa dom om man läser den här istället. Inte blev jag något klokare av att ha läst den och inte heller blev jag sugen på att läsa någon av böckerna som fanns med … det var väl ändå lite det som var meningen, eller?

Stort tack till Marika för lån av bok!"


[BB]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar