"Operation Uxmal" av Marilyn Sharp

ISBN 91-7706-039-3 | Richter, 1986 | 358 sidor

CIA agenten Richard Owen och en grupp kongress-ledamöter blir tagna som gisslan av mexikanska terrorister vid ett besök i den gamla Maya staden Uxmal. För att försöka frita Owen skickar CIA agentkollegan Emma Thatcher, men det är fler som är på jakt efter Owen ... lönnmördaren Michelangelo.

"Bakgrunden till att jag ville läsa den här boken var att jag fått för mig att jag en gång ägt boken, läst den och tyckte den var så bra. Jag har letat som en galning i alla mina gömmor, men inte hittat någon bok. Det resulterade i att jag fick fjärrlåna den via mitt bibliotek från Sveriges Depåbibliotek i Umeå (enda stället som lånade ut den). Nu när jag har läst boken inser jag att jag faktiskt inte har läst den tidigare, inte vad jag kommer ihåg och det brukar jag göra. Och inte var den så där jättebra som jag fått för mig heller. Det märks verkligen att boken skrevs för 20 år sedan. På den tiden var det Sovjet och Kuba som USA var rädda för, nu är det terrorister från Mellanöstern som dom försöker undvika. Aktuellt tema, men nygamla skurkar."

[BBB]

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

"Tidslinjer över världshistorien - Från stenåldern till 2000-talet" av Jane Chisholm

"Vilda djurboken - favoritdjur i svensk natur" av Martin Emtenäs

"Pokalurigt" av Andrea de La Barre de Nanteuil & Lovisa Burfitt